2015/10/01

OCTOBER 1

IMG_8694IMG_8669IMG_87541-aaaIMG_8671IMG_8656IMG_8755
Heippa!
Vajaa kaksi kuukautta jo kulunut siitä kun lähdin Suomesta, aika menee ihan hirveen nopeesti. Ajattelin vähän päivittää kuulumisia ja fiiliksiä viime kuukausista, sillä jouduin just tekemään saman mun vaihtoasiamiehelle täällä Kanadassa.
     Mulla on oikeasti asiat tosi hyvin täällä, verrattuna siihen miten asiat vois olla. Mun perhe on tosi mukava ja oon siskojen kanssa tosi läheinen. Olen saanut kavereita koulusta ja olen sopetunut mun ympäristöön hyvin. Kavereilta olen saanu paljon tapaan miten puhun ja musiikkimakuun. Soittolistalta löytyy paljon sellaista musiikkia, jota en ennen tänne tuloa kuunnellut.
     Suurin helpotus mulle on varmaankin ollut se, että osasin puhua englantia hyvin jo ennen tänne tuloa. En tietenkään ymmärrä kaikkea mitä kuulen tai luen, jotku asiat on vielä liian vaikeita ymmärtää, mutta olen huomannut jo paljon kehitystä. Ajattelen jo osat asioista englanniksi ja puhe sujuu paljon sujuvammin mitä kaksi kuukautta sitten. Olen myös huomannut, ettei suomeksi puhuminen ole enää yhtä luontevaa. Kirjoitus sujuu, mutta jos puhun nopeasti, on mun vaikea muodostaa oikeanlaisia lauseita.
    En oikeastaan kaipaa Suomea yhtään, ehkä suklaata ja saunaa eniten tällä hetkellä. Kunnon koti-ikävä ei ole vielä iskenyt, en ole koskaan ollu sellainen ihminen joka kärsii koti-ikävää. En vähättele sitä tunnetta, tiedän kyllä miltä se tuntuu. Uskon, että joulun aikaan ikävä iskee muhunkin, mutta sen näkee sitten. Koitan elää hetkessä enkä murehtia turhista.
   Kuvat on vähän sieltä sun täältä. Olen käynyt veneilemässä, 60-vuotis hääpäiväjuhlissa, Hamiltonin suurimassa kauppakeskuksessa shoppailemassa sekä poimimassa omenoita. Lämpötilat muuten laski viikon aikana noin viistoista astetta, kymmenen astetta aamusin ei oikeen naurata tällä hetkellä.
   Elämä hymyilee täällä, vaikka juttu onkin vähän katkonaista tällä hetkellä sillä ajatus ei kulje. Palaillaan!
   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti