2015/10/06

APPLEPICKING

DSC_8813DSC_8835DSC_8904DSC_8839DSC_8854
Heippa!
Syksy on vihdoin saapunut tännekkin, ei sillä, että sitä olisin kaivannut. Nyt kun se kuitenkin on täällä, ei auta muuta kuin ottaa kaikki ilo irti.
      Lokakuu tarkoittaa kolmea asiaa; omenan poimintaa, kiitospäivää ja halloweenia. Voisin oikeastaan sanoa kaikkien noiden olevan mulle uusia asioita, toki olen omenoita kotonakin kerännyt, mutten samalla tavalla miten täällä se tehtiin. Ajettiin maatilalle, josta saatiin tollaset korit, jotka sitten kerättiin täyteen omenoita ja maksettiin sitten lähtiessä kassalle. Samalta maatilalta mennään varmaan ostamaan kurpitsat, sillä ne kuuluu halloweeniin. Suomessa halloween on iha eri juttu mitä täällä. Ollaan vasta lokakuun alussa, koko meidän talo on täynnä halloween koristeita ja sisko soittaa halloween musiikkia kellon ympäri. Koulussa kaverit suunnittelee asuja ja voin sanoa, että olen vähän hämmentynyt. Yritän olla innostunut, mutten oikeastaan osaa, sillä tää on niin uusi juttu mulle.
   Ennen halloweenia pitää kuitenkin selvitä kiitospäivästä, joka on täällä Kanadassa 12.9. Kiitospäivä on ruuan puolesta samanlainen kuin joulu ja meidän perheessä sitä ainakin juhlitaan lauantaina, sunnuntaina ja maanantaina. Paljon ruokaa ja todennäköisesti paljon uusia ihmisiä, sillä ainakin lauantaina ajetaan toisella paikkakunnalle hostäidin isän luo.
   Eilinen päivä meni kokonaan kotona maatessa ja nukkuessa. Mun keho ei ollut valmis syksyyn ja kylmyyteen, joten sairastuin syksyn ekaan flunssaan. Nyt pikkuhiljaa olen paranemaan päin, mutten kuitenkaan vielä ole ihan elämäni kunnossa. Palaillaan taas seuraavassa postauksessa! Jos ei enää tällä viikolla, niin ensi viikolla sitten kiitospäivä kuulumisissa.

3 kommenttia: