2016/01/01

THANK YOU 2015

DSC_0271DSC_0261DSC_0282DSC_0316
Tämä on nyt toinen kerta, kun olen kirjoittanut tämän tekstin. Ensimmäisellä kerralla keskityin vain negatiivisiin puoliin minun vuodessa, puhuin paljon siitä miten pahalta minusta on tuntunut ja miten paljon huonoja asioita on tapahtunut. Luettuani sen pariin kertaan, rupesin oikeasti miettimään minun vuotta.
                      On totta, että minun vuodessa on ollut paljon asioita joita en olisi toivonut kokevani, mutta suurin osa niistä sijoittuu loppu vuodelle. En voi siis kolmen viimeisen kuukauden perusteella tuomita koko vuotta, minun vuosi on oikeastaan ollut aika huikea.
                      Aloitin vuoden lomamatkalla New Yorkiin, pääsin siis matkustamaan kaupunkiin, johon olen ollut rakastunut niin kauan kuin muistan. Pääsin kiertämään sitä kaupunkia, näkemään kaiken sen mitä elokuvissa näkee. Kävin katsomassa jääkiekkoa, New York Rangersien peliä. Jokaisen jääkiekkofanin unelma, huikea kokemus josta en mistään hinnasta luopuisi. Kävelin Times Squarelle, näin China Townin ja SoHon, kävin katsomassa musikaalin ja tein kaikkia tyypillisiä turistujuttuja. Yksi parhaista viikoista ikinä.
                      Vuoden aikana tein suuria muutoksia minun elämään, urheilin enemmän kuin ikinä ja tein suuria päätöksiä, jotka tulee vaikuttamaan minun elämääni vielä pitkään. Tein paljon töitä, nautin kuitenkin jokaisesta duunista jota tein. Ehkä vähän jopa haikein mielin sanoin hyvästit näille työpaikoille, katsotaan palaanko ikinä niiden pariin. Rakastuin kuntosalilla käymiseen, kokeilin uusia lajeja ja löysin uuden harrastuksen.  Vuoden suurin asia tietenkin on vaihtoon lähteminen, sen vaikutti koko minun vuoteeni. Ei pelkästään elokuussa milloin lento lähti rapakon taakse, vaan jo tammiskuusta lähtien, jolloin lähtö oli varmaa. En tietenkään silloin vielä tajunnut sen seurauksia, mutta nyt kun katsoo ajassa taaksepäin, huomaan selvästi miten vaihtovuosi on vaikuttanut minun valintoihin jo ennen sen alkua.
                      Kesällä vietin kaiken mahdollisen vapaa-ajan mulle tärkeiden ihmisten kanssa. Tein töitä koko kesän, mutta silti sain mahdutettua paljon hyviä muistoja siihen. Mökkeilyä, pyöräretkiä, myöhäisiä iltoja ja ihania ihmisiä. Vaikkei aurinko meitä suomalaisia Suomessa kauhesti suosinutkaan, onnistuin kuitenkin haalimaan melko hyvän rusketuksen. Tästä saan kiittää kesän kohokohtaa, Pitkis-sporttia. Vietin kesän lämpimmät päivät yleisurheilukentällä valmentamassa lapsia. Viikon verran sain tehdä sitä, mistä joku päivä muodostan itelleni jossain muodossa ammatin. Hyviä juttuja siis. Kesä kuitenkin hujahti silmissä ja ennen kuin huomasinkaan, olin lentokoneessa kohti Kanadaa ja elämäni seikkailua.
                      Lokakuu ja Marraskuu oli elämäni kamalimmat. Kävin niin pohjalla kun ihminen vain voi käydä, mutta ylpeänä ja jokaisesta hetkestä oppineena voin sanoa, että kaikesta selviää. Ei minun jokainen päivä kamala ollut, tietenkin oli hyviäkin hetkiä. Vaikeimman kautta opittu, ettei voi elää kahdessa maassa samaan aikaan. Nämä kaksi kuukautta opetti minulle enemmän kuin olisin ikinä voinut kuvitella ja vaikka kävin läpi aika hankalia aikoja, en jättäisi mitään pois.
                      Olen ollut Kanadassa neljä ja puoli kuukautta, kauhistuttaa kuinka nopeasti aika menee. Vaikka mulla on ollut täällä vaikeita aikoja, välillä enemmän ja välillä vähemmän, on tää kokemus tähän mennessä ollut aika huikea. Englanti sujuu jo paljon paremmin mitä tänne tultaessa, tunnen oloni kotoisaksi ja osaan sulautua paikallisten joukkoon. 
                      Haluan kiittää vuotta 2015, haluan kiittää jokaista uutta ja vanhaa ystävää. Olen saanut miljoona uutta muistoa, tuhat uutta kokemusta. Olen nauranut, itkenyt, halannut ja tullut halatuksi. Olen juossut, kaatunut ja noussut ylös. Olen rakastanut, tullut rakastetuksi, oppinut uutta ja päivittänyt vanhaa tietoa. Olen kasvanut henkisesti, olen muuttunut ihmisenä. Olen selvittänyt millainen ihminen haluan olla ja mitä en halua elämässäni tehdä. Vuosi 2015 oli elämäni kivoin ja kamalin vuosi. Tehdään vuodesta 2016 parempi. Kiitos.
 //

No English this time, sorry about that.  




                      

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti